צור קשר למידע וייעוץ:

טלפון:
עיר מגורים:

סטטוסקופ

חיסונים לכלבים - חיסון משושה - עד הבית!

חיסון משושה לכלבים כשמו כן הוא, הינו חיסון המגן מפני 6 מחלות מדבקות חשובות בכלבים שמתוכן 2 מחלות העלולות להדביק גם בני אדם.

חיסון משושה חיוני והכרחי לגורים מאחר והם נולדים ללא מערכת חיסון מפותחת וחשופים למחלות קשות שעלולות לסכן את חייהם. החיסון ניתן לגורים בסדרה של 3 זריקות בהפרש של חודש החל מגיל 6 שבועות על מנת לקבל הגנה מקסימלית ואפקטיבית, כאשר בתקופה זו מומלץ לא לחשוף את הגור לסביבה ולהימנע ממגע עם כלבים אחרים. לאחר מכן ניתן החיסון בזריקה בודדת מדי שנה למשך כל חיי הכלב.

חיסון משושה מגן מפני 4 וירוסים ו- 2 זנים של חיידק הגורמים למחלות הבאות:
  • נגיף הפרוו – גורם למחלה קשה בגורים המלווה בהקאות ושלשולים חריפים, פגיעה קשה במערכת החיסון ומוות.
  • מחלת הכלבלבת – נגרמת על ידי וירוס בשם דיסטמפר הגורם למחלה קשה המלווה בהקאות ושלשולים, פגיעה במערכת העצבים עד כדי שיתוקים ועוויתות, מערכת הנשימה ומוות.
  • דלקת כבד נגיפית – נגרמת על ידי וירוס שגורם לדלקת כבד חריפה ופוגע גם במערכות גוף נוספות כגון מערכת העצבים. המחלה מתבטאת בסימנים שונים, כגון חום, אנורקסיה, צהבת, פגיעה במנגנוני קרישת הדם, ואף מוות פתאומי ללא סימנים מוקדמים.
  • מחלת השפעת – נגרמת על יד וירוס בשם פאראינפלואנזה ומתבטאת בשיעולים, נזלת וחום.
  • מחלת העכברת – חיסון כנגד 2 זנים של חיידק בשם לפטוספירה שיכול לעבור מהכלב גם לבני אדם. המחלה פוגעת בכבד ובכליות ומתבטאת בחום, אנורקסיה, התייבשות, פגיעה במערכת קרישת הדם וצהבת.

המלצות לגילאי חיסון משושה לכלבים:
1. חיסון משושה ראשון בגיל 6 שבועות.
2. חיסון משושה שני בגיל 10 שבועות.
3. חיסון משושה שלישי בגיל 14 שבועות.
4. חיסון משושה פעם בשנה למשך כל חיי הכלב.